۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۲

آیت الله مهدوی:

مردم احساس تکلیف کنند از برگزاری برخی کنسرت‌ها ممانعت می‌کنند

مردم احساس تکلیف کنند از برگزاری برخی کنسرت‌ها ممانعت می‌کنند

اصفهان-امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم اصفهان در هر زمانی که برای پشتیبانی از دین احساس تکلیف کنند وارد صحنه می شوند و مستقیما از برگزاری برخی مراسم ها از جمله برخی کنسرت ها ممانعت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان، در مورد کنسرت های اخیر برگزار شده در کشور از جمله شهر اصفهان، اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در تصمیم گیری مسائل مختلف فرهنگی کشور از جمله حفاظت از پشتوانه فرهیختگی خانواده خود و صیانت از آرمان های اسلام تلاش داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری برخی کنسرت ها در شهر اصفهان انتقاد و نگرانی علمای این شهر را به دنبال داشت.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در همین راستا بسیاری از جوانان انقلابی خواستار توقف این نوع مراسم ها بودند، گفت: این درخواست جوانان با مخالفت برخی مراجع و روحانیون نام آشنای شهر مواجه شد.

وی ادامه داد: مردم اصفهان براساس وصیت نامه امام خمینی (ره) در هر زمانی که برای پشتیبانی از دین احساس تکلیف کنند وارد صحنه می شوند و مستقیما از برگزاری یک چنین مراسمی ممانعت می کنند.

آیت الله مهدوی افزود: برخی برگزارکنندگان این مراسم ها با تعیین نرخ های کلان برای بلیت کنسرت های خود به دنبال تحقق مطالبات سودجویانه خود و اهداف اقتصادی شوم هستند و برخی دیگر نیز در این میان برای پاسخ گویی به امیال شهوانی و جنسی خود از زنان در این کنسرت ها سوء استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و سایر مراکز دینی و فرهنگی باید مردم را نسبت به زیان حضور در چنین مراسم هایی آگاه سازند.

امام جمعه اصفهان خطاب به برخی مسئولان اصفهانی، تصریح داشت: هنور برخی شهدای جنگ تحمیلی بعد از ۲۵ سال از پایان جنگ بازنگشته اند و برخی احکام در اسلام براساس فطرت انسان حرام اعلام شده است و رعایت آن در تمام دوره ها ضروری است.

وی همچنین در مورد مذاکرات هسته ای نیز اظهار داشت: امریکا و هم پیمانان وی پس از مذاکرات هنوز از گزینه های روی میز و با زبان تهدید سخن می گویند که این امر نشان دهنده کینه آنها در برابر اهداف طالب صلح جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 2501486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha